Leif Henriksen                           Dagbog  fra tur til Sarejevo i 2010 Mail Kawasaki VN 800
MC-Tur til Sarajevo 29. juni til 14. juli 2010 Kørt ialt 4782 km.  brugt 126 liter benzin
Uddrag af min dagbog
Henry
Leif
Mogens
Rasmus
Henry - Mogens - Rasmus og jeg startede fra mig kl 7 om morgenen og kørte til Gedser for at tage færgen til Rostock. Den første dag kørte vi til Magdeburg. Næste morgen kørte vi til Prag hvor vi blev et par dage, for at kikke på denne dejlige by.Vores næste mål var i Østrig hvor vi skulle besøge en vinbonde i Zistler, her blev vi også et par dage, hvor vi kørte rundt i bjergene for at på på vinmarker m.m. Efter en dejlig tur gennem Slovenien nåede vi Ljubljana hvor skulle overnatte. Næste dag mandag d. 5. juli kørte vi til Kroatien en meget smuk tur i bjerge og det sidste stykke langs Adriaterhavet til Zadar hvor vi ville overnatte.Idag tirsdag ville vi køre til Sarajevo hvor vi skulle bo hos min gode ven Kurt. Vi nåede fren kl. 17,30 i regnvejr det var dejligt at se Kurt, og få noget godt mad. Vi havde nu kørt 2405 km.Vi ville blive hos Kurt i nogle dage, og vi besøgte mange dejlige steder i Sarajevo. Fredag d. 9. juli sagde vi farvel til Kurt efter et par dejlige dage. Vi var nu på vej hjem. Vi kørte til Serbien hvor vi fandt et sted og sove. Denne dag ville vi køre til Budapest i Ungarn. Vores næste mål var Krakow i Polen, hvor vi ville besøge Auswitch. Vi blev i Polen et par dage. Næste mål var Tyskland, her fandt vi et Hotel lige ved grænsen.Efter at ha spist morgenmad kørte vi mod Danmark, vi var hjemme igen kl. 17,30, hvor vi blev mødt af vores piger der havde mad og champagne. Det havde været en rigtig god tur.